A Escuda fem un seguiment constant de l’actualitat de les aplicacions amb que treballem, en aquest cas fem un aclariment en relació a l’antivirus Sophos, si la teva empresa utilitza aquesta aplicació i es produeixen errors en l’arrencada, la causa més probable és la darrera actualització de Windows.

Microsoft ha publicat actualitzacions de seguretat que estan afectant Sophos, després d’instal·lar l’actualització es produeixen errors durant l’arrencada de l’aplicació. Aquests problemes es produeixen en usuaris que disposen de Windows 7, Windows 8.1., Windows 2008 R2 i Windows 2012.

Sophos ha recollit tota la informació d’aquest problema en la notificació oficial KBA 133945, l’organització, igualment, està treballant de manera coordinada amb Microsoft per resoldre aquest problema. També s’està notificant als clients de Sophos, a través de correu electrònic, per  informar-los d’aquesta situació. A més a més, Microsoft ha bloquejat temporalment aquesta actualització perquè no hi hagi més clients afectats.

Quins usuaris poden estar afectats?

  1. Usuaris que treballin amb Windows 7, Windows 8.1, Windows 2008 R2, o Windows 2012
  2. Usuaris que treballin amb el Sophos Windows Endpoint o el servidor del producte, excepte Sophos Central Intercept X. (Nota: Intercept X Advanced i Intercept X Advanced amb EDR)
  3. Usuaris que hagin instal·lat la darrera actualització de seguretat de Windows i hagin reiniciat el sistema després.

La majoria de clients de Sophos sembla que no han estat afectats, tot i així es possible que a mesura que avanci la investigació del problema es pugui ampliar l’abast dels clients afectats.

Si necessites més informació sobre aquest error de l’antivirus Sophos, a Escuda et podem ajudar, pots contactar amb nosaltres a través d’aquest formulari o trucant al 931 931 848.